E ashtuquajtura murtaja me naftë është një fenomen që shfaqet kryesisht te motorët me naftë, por në raste të jashtëzakonshme mund të prekë edhe motorët me benzinë. Ndodh për shkak të shtimit të biokarburantit në karburantet fosile të naftës dhe është një fenomen relativisht i ri, i cili është bërë problem pasi të gjitha karburantet me naftë në Bashkimin Evropian duhet të shtojnë të paktën 7 për qind të biokarburantit (naftë B7). Sipas ekspertëve, gjërat do të përkeqësohen vetëm nëse naftës i shtohen më shumë biokarburanteve.
– Advertisements –
Murtaja me naftë është shfaqja e mikroorganizmave si kërpudhat, bakteret ose majatë që shkaktojnë biodepozitim në karburantin dizel. Këta mikroorganizma mund të bllokojnë linjat e karburantit dhe filtrat e karburantit dhe të dëmtojnë motorët. Në teori, probleme mund të ndodhin edhe në motorët me benzinë me një përzierje të lartë të biokarburanteve E10, E85 ose E100.
Megjithatë, sipas ADAC të Gjermanisë, kjo formë e ndotjes nga karburantet nuk shfaqet në mënyrë të konsiderueshme në motorët e makinave, të paktën jo në motorët e makinave të drejtuara rregullisht. Në shumicën e makinave, nafta përdoret vazhdimisht dhe rrallë qëndron në rezervuar për një kohë të gjatë. Kjo është arsyeja pse rreziku i murtajës me naftë është shumë më i lartë në kampe, varka dhe automjete bujqësore, pasi ato shpesh nuk përdoren për periudha të gjata kohore. Makinat klasike që qëndrojnë për një kohë të gjatë pa u drejtuar janë gjithashtu në rrezik më të madh, pasi mikroorganizmat më pas kanë mundësinë të rriten dhe të riprodhohen për një periudhë më të gjatë kohore.
Benzina dhe nafta janë në thelb organike. Këto janë komponime kimike të karbonit që vijnë nga bimët dhe kafshët fosile. Shtimi i më shumë biokarburanteve dhe rrjedhimisht një përqindje edhe më e lartë e substancave organike në naftë siguron kushte më të mira jetese për mikroorganizmat, bakteret dhe kërpudhat. Kur këta organizma rriten shumë, formohet biollum, i cili mund të shkaktojë probleme të mëdha.
Një nga metodat më efektive të parandalimit është zëvendësimi ose konsumimi në kohë i naftës. Lejimi i karburantit të qëndrojë për periudha të gjata kohore mbështet ndjeshëm rritjen e mikroorganizmave. Prandaj, dizel duhet të përdoret ose të zëvendësohet më së voni pas gjashtë muajsh. Disa pronarë automjetesh dhe varkash pohojnë se problemi mund të zgjidhet duke mbushur rezervuarin deri në majë përpara “ruajtjes së dimrit” për të parandaluar akumulimin e ujit për shkak të kondensimit. Bakteret riprodhohen në ujë.
Sidoqoftë, vetë karburanti dizel përmban ujë. Sipas standardit të BE-së EN 590, një kilogram naftë mund të përmbajë deri në 200 miligramë ujë. Bionaftë përmban deri në 500 miligramë ujë për kilogram. Uji gjithashtu hyn në rezervuar përmes kanaleve të ventilimit. Kur temperaturat rriten në pranverë ose nëse automjeti ose gjysmërimorkio juaj është në një garazh ose dhomë magazinimi me ngrohje gjatë dimrit, rezervuari bëhet një terren i vërtetë mbarështues për bakteret dhe rrjedhimisht murtajën e naftës, sipas ADAC. Prandaj, nëse nuk e përdorni automjetin për një kohë të gjatë, është më mirë të zbrazni plotësisht rezervuarin dhe ta mbushni me karburant të freskët përpara se të rindizni motorin.